Rosen på Tistelön

tistelonAv Emelie Flygare-Carlén

Tydligen finns den som film

<—————-

Spännande!

Men nu ska det handla om boken, som jag kom på tanken att läsa då jag hakade på Martinas utmaning.

Det tog mig lite tid att komma in i den, men när jag väl gjort det var jag fast. Det här var en intrikat deckare, utan detektiv. En spänningsroman där man visste att det måste gå utför men inte hur och när. Men också en kärlekshistoria, och en familjekrönika i viss mån. Jag är förtjust!

Inte minst för att boken ger en sådan bra bild av fiskarnas hårda liv, och av den tidens kvinnord förutsättningar att leva som de ville och med vem de ville.

Boken ger definitivt mersmak, och jag kommer säkerligen att läsa mer både av och om Flygare-Carlén!

2 svar till “Rosen på Tistelön

  1. Verkar som att vi gillat den här boken allihop!

  2. Pingback: Årets böcker: 2009 « En full bokhylla är en rikedom

Kommentera

