Bokcirkeln: Ru av Kim Thúy (Bokcirkelbok 32)

Jag har varit usel på att blogga om min älskade bokcirkel (som faktiskt startade tack vare bloggen en gång i tiden) på sistone. Delvis handlar det om tidsbrist, delvis om att jag missade förra träffen då barnen var sjuka.

I onsdags var jag i alla fall med (tur det för vi var hemma hos mig) och hade LÄST BOKEN. Okej, jag hade 20 sidor kvar men dem läste jag senare på kvällen.

Boken var Ru av Kim Thúy och jag är så himla glad att cirkelkompisarna valde den. Tyckte mycket om den, och jag känner att den växer i efterhand så kanske hade den fått en 5:a om jag läst den tidigare och hunnit smälta den.. vem vet.

Nu blev det genomgående starka fyror från de tre av oss som läst (Bokklok får skämmas lite, men lär skriva ett fint blogginlägg om den så småningom ;-)

Vi avslutade kvällen med bokbloggarnas nya favoritspel, Penguin Bookchase:

Den här bilden är tagen precis i början, under den korta men lyckliga stund då jag ledde. Sedan fick MF ett kort som lät henne ”låna” min bok.. och där sattes temat för kvällen för hon tog hem matchen!

Kommentera

