Inte flygrädd längre

Måste bara säga att jag är så glad för min lilla bokcirkel! Trots att vi var decimerade ikväll hade vi så bra samtal att boken som vi alla tyckt var lite seg växte och fick sitt eget liv i diskussionerna om den.

Jag tror ärligt talat inte jag hade läst ut Rädd att flyga (som jag läste på engelska) om det inte varit för cirkeln, så seg tyckte jag till en början att den var – men jag tvingade mig vidare och är väldigt glad för det. Visst känns den daterad, men tyvärr inte för att det är så mycket bättre idag. Kanske, insåg vi efter lite snack, är anledningen att en del av Isadoras frigjordhet bara känns skrattretande idag att Jong och några andra med henne fick upp kvinnors sexualitet till diskussion!?

Har du läst Rädd att flyga? Vad tycker du om den?

Betyget från cirkeln blev unisont 3,5. Hade jag läst den när jag var 16 hade betyget nog blivit högre!

P.S Jag är visst flygrädd. Som fan.

Lämna en kommentar