Böcker A-Ö

Jag tror väl inte direkt på tecken från ovan, men det är säkert hälsosamt att bli tveksam då och då. Med tanke på att jag precis innan lunch funderade över att hoppa på Malins ”Böcker A-Ö” var det lite lustigt att jag sprang på dagens bokstav när jag var på lunchpromenad…

 

Så, tecken eller inte, here we go:

  • Författare på A: Anna Lisa Wärnlöf. Hennes böcker om skrivande Pella, och om tonårskrångliga Fredrike läser jag fortfarande regelbundet.
  • Bok på A: Det får tvunget bli Agnes Cecilia. Känner mig lite barnslig som lyckats välja tre ungdomsböcker, men så’n är jag. Dessutom får jag vara lite stolt över att det är triss i kvinnor – det är inte helt vanligt i litteraturens värld!
  • Litterär karaktär på A: Anne på Grönkulla så klart. Henne har jag levt med sedan jag började läsa på egen hand. Henne har jag längtat efter när jag varit ensam och låtsats att jag varit när jag haft tråkigt.
  • (Bokstaven A är den sjätte i A-Ö-projektet, så jag lovar att uppdatera med de tidigare fem när jag hinner!)

    3 responses to “Böcker A-Ö

    1. Jo jag har varit i NY. Tyvärr var det en snabbvisit (mellanlandning) då jag har en vän som bor där. Några bokhandlar hanns till mitt stora förtret inte med. Men nästa gång då. Då ska det kikas på böcker vill jag lova. Du får tipsa mig sen när ni kommer hem. 😉

    2. Pingback: Böcker A-Ö: S « En full bokhylla är en rikedom

    3. Det var lite komiskt faktiskt. 🙂 Någon ville verkligen att du skulle haka på utmaningen.

    Kommentera

