Böcker A-Ö: S

Jag fortsätter med femte bokstaven för att hinna ikapp:

Författare på S: Simone de Beauvoir. Eftersom jag började med förnamnet får jag fortsätta så, och det gör ju inte ont när man har en favorit att tillgå. När de andra gick till Morrissons grav på studieresan till Paris gick jag till en annan, mindre välbesökt kyrkogård.

Bok på S: Sushi för nybörjare, av Marian Keyes. Att dissa chicklitt är att dissa tjejer. Att hylla DÅLIG chicklitt är att dissa tjejer. Jag tycker att Keyes gör det bra och eftersom Sushi.. var min inkörsport får den representera henne.

Litterär karaktär på S: Snusmumriken så klart! Egentligen har jag min egen lilla utmaning (att bara nämna kvinnor i min A-Ö) men jag godkänner snusmumriken för att jag 1, inte gillar snorkfröken något vidare, 2, avgudar Tove Jansson.

Kommentera

