A-Ö: C

Författare på C: Carina Burman. Tack och lov fick jag ju in Cora Sandel igår, och då kan jag slå ett slag för en av mina absoluta favoriter. Om jag inte kommer på det på bokstaven D får jag redan nu nämna Den tionde sånggudinnan. Så bra!

Bok på C: Det här var svårt. Jag har hjärnsläpp och säger Choklad av Joanne Harris. Jag har ju inte direkt gjort det enklare för mig själv genom att bara ha med kvinnor. Jag gillar Joanne Harris böcker, även om hon inte är en klockren favorit. De har en mustighet i språket som går väl ihop med hennes matteman.

Litterär karaktär på C: Carolin i Maria Gripes Skuggserie har fascinerat mig. Jag har alltid varit mer av en Berta, försiktig, men kanske omgivit mig med en hel del människor som är mer som Carolin: spännande, kärleksfulla men svåra att hålla fast.

Kommentera

