A-Ö: K

Tillbaka vid datorn i precis lagom tid för att hänga på med sjunde bokstaven!

Författare på K: Sara Kadefors. För att hennes Fågelbovägen 32 är en av de få böcker som min man verkligen slukat sedan vi träffades. Jag har inte läst den ännu – den står på min lista! (Tycker väldigt mycket om Sandor slash Ida!)

Bok på K: Kalle Blomkvist och Rasmus. Är ju faktiskt dags att få in en Astrid här, och dessutom pratade jag och mannen om rorövovarorsospoproråkoketot igårkväll. Jag kan det, han kan det inte så vi hade en del roliga samtal innan vi somnade…

Litterär karaktär på K: Kitty. Jag har i ärlighetens namn aldrig läst en Kitty-bok. Får jag någonsin barn ska jag läsa åtminstone en för att veta om det är något att rekommendera. Vet inte varför jag aldrig halkade in på den banan, på samma sätt som jag aldrig föll för Kulla-gulla. Ni andra, var har ni för relation till Kitty?

2 responses to “A-Ö: K

  1. Ah, Kadefors ja. Jag blev verkligen positivt överraskad av Fågelbovägen. Tyckte det var en av de bästa svenska förra året. Och vad gäller Sandor slash Ida så är det den som står oläst i min hylla, men icke länge till 🙂

  2. Jag har läst den i helgen – ja, streckläst precis som maken gjorde. Skriver om den snart!

Kommentera

