Världens sista roman

Av Daniel Sjölin

Jag är inte den som lägger ifrån mig en bok oläst i första taget, men med den här blir det nog så. Jag har så mycket jag vill läsa, så varför ska jag tvinga i mig något jag inte tycker om. För så är det. Jag vill tycka om, men gör det inte.

Många recensenter hyllar det vackra språket. Men det är inget språk, det är bara ord. Vackra ord, må hända, men jag behöver något mer.

 

Den får stå i hyllan. Kanske passar den mig bättre någon annan gång.

7 responses to “Världens sista roman

  1. Pingback: Nyfiken på: « En full bokhylla är en rikedom

  2. Den känslan har jag också haft (senast med Cao Xueqins Guldåldern… en lagom intressant tegelsten om kinesiskt 1700-tal.) Den fick bli oläst. För vissa böcker behövs mycket lov och tålamod tror jag..

  3. Pingback: Jag ger upp « En full bokhylla är en rikedom

  4. Pingback: Bokslut « En full bokhylla är en rikedom

  5. Pingback: En galet lång enkät | En full bokhylla är en rikedom

  6. Pingback: Day 08 – Most overrated book | En full bokhylla är en rikedom

  7. Pingback: Day 11 – A book you hated | En full bokhylla är en rikedom

Kommentera

