Kulturfyra om hösten

Utanför mitt fönster är himlen fortfarande sommarblå, och ännu behöver man ingen jacka när man går ut. Ändå hakar jag på veckans kulturfyra om hösten!

1. Vilken bok läser du just nu?

Suger fortfarande på Pillret av Ingrid Carlberg, men när jag åker till mormor i eftermiddag får nog några New York-guider hänga med, liksom Törnrosa – feernas tid. Jag fick nummer två i serien igår, och nummer tre damp ner redan tidigare (så är det att beställa från bokbörsen) så nu kan jag ge mig i kast med en av mina favorittriologier igen!

2. Vilken bok ligger på tur?

Efter ovan nämnda är utlästa bör paketet från Adlibris vara här!

3. Vilket är ditt favorit-te?

Dricker inte så mycket te, och när jag gör det blir det vad som bjuds. När jag är hos kompisar med utbud (Läs Giis) luktar jag mig till det minst parfymiga!

4. Vad tycker du om hösten, som årstid?

Mycket bra. Jag gillar att kura skymning, oavsett om det är med en god bok, en film eller en teveserie. Helst med maken på smekavstånd så klart!

2 responses to “Kulturfyra om hösten

  1. Pingback: Mitt eget svar på Kulturfyran om böcker just nu | Kulturbloggen

  2. Hej kulturfyrekompis: Om du känner för det finns en ny kulturfyra att svara på: http://kulturbloggen.com/?p=1277
    Om romanfigurer.

Kommentera

