Otrohet

Jag funderar på att vara otrogen. Och nu fick maken magknip, men nej jag pratar om min bokcirkel. Bokhororna leker kontaktförmedling (tackar, tackar!) och jag har faktiskt fått ett svar och hoppas på fler.

Men nu har jag ju redan en bokcirkel, eller bokklubb som vi säger. Det är en mycket trevlig sådan, och jag tänker inte överge den. Det vore dumt med tanke på hur trevligt vi har på våra middagar, och hur mycket vi har gemensamt. För att inte nämna hur många nya vänner jag fått genom bokklubben.

Men tyvärr kan jag känna att just när det gäller böcker så har vi lite olika inställning. Bra, i och för sig. Det roliga med en bokcirkel är ju att man inspireras att läsa nytt, läsa mer och tänka till. Men när man måste kämpa för att boken alls ska nämnas på träffarna kan i alla fall jag känna att vi lika gärna skulle kunna kalla oss kompisgäng, eller middagsklubb.

Min dröm om en bokcirkel är ett gäng som delar ett genuint intresse för läsning. Ett möte en gång i månaden, över kaffe eller vin, där man kan lufta funderingar och tankar som en bok väckt. Inget pretantiöst, inget krav på att ha läst litteraturvetenskap (då hade ju inte jag kunnat vara med själv), men kanske ändå ett protokoll, ett antal frågor som dryftas.

Bor du i Malmö och är sugen på att vara med? Mejla mig på fullbokhylla[at]yahoo.se!

2 responses to “Otrohet

  1. Pingback: Bokcirkel bildad! « En full bokhylla är en rikedom

  2. Pingback: Det blir Tawni på första bokcirkeln « En full bokhylla är en rikedom

Kommentera

