Torsdag = Kulturfyra

Idag är det en riktigt intressant, och klurig, en!

1. Om gud skulle komma tillbaka idag, hur skulle han se ut då, tror du?

Jag tror inte på gud, särskilt inte en i någon typ av mänsklig form, därför är ordet ”tillbaka” svårt att ta ställning till. Men om ifall att det någonsin har funnits en gud, så antar jag att denna gud är sådan den en gång var. Varför en han, till exempel?

2. Vad betyder religion för dig?

Jag har haft religiösa perioder, så tillvida att jag bad när jag var liten. Men slutade när jag insåg att ”han” varken hörde böner eller verkade vara särskilt trevlig. Jag döpte mig och konfirmerade mig vid 15 års ålder. Nu i efterhand ser jag det för vad det var: en förvriden tonårsrevolt!

3. Har du fastat någon gång?

Har inte alla tjejer det? Om vi nu menar låtit bli att äta. Jag har inte fastat av ändra skäl än samhällspåtvingade ideal. Det var inte bra för mig.

4. Vilken är den vackraste maträtten för dig?

Åååh, don’t get me started. Tomatsoppa kan vara oerhört vackert, med en klick turkisk yoghurt och en basilikakvist. Men det är som sagt bara ett exempel.

One response to “Torsdag = Kulturfyra

  1. Mmm, ja tomatsoppa rätt kryddat är rätt fantastiskt.
    Nu finns en ny kulturfyra, om du har tid och lust:
    http://kulturbloggen.com/?p=1560

Kommentera

