Jag erkänner

Jag fylleshoppade en bok igår. Boktokan A och jag spelade Tjolahopp – ett spel med frågor om Astrid Lindgrens värld – efter att vi som vanligt slagit varandra i TP några gånger och knäckt en eller två flaskor vitt. Vi kom att prata om Allrakäraste syster och jag kunde inte låta bli. 89 kronor på Bokus, det är det värt för att veta att man har den i tryggt förvar åt en eventuell kommande generation. 

Jag hävdade först att den bara finns som bilderbok (och vilken bilderbok. Teckningarna är fantastiska!) medan Anna visste helt säkert att hon läst den utan bilder. Eftersom vi var närmast hennes bibliotek, och hon har minne som en häst när det gäller böcker, så gav jag mig ganska snabbt. Den finns mycket riktigt i novellsamlingen Nils Karlsson Pyssling.

Jag lyckades faktiskt hålla mig från att köpa även den… Duktig idiot!

 

Här är förresten ett youtube-klipp med filmen Allrakäraste syster!

One response to “Jag erkänner

  1. Åh, vilka minnen! Jag älskade Allra Käraste Syster… =)

Kommentera

