Det blir Tawni på första bokcirkeln

Efter mycket knåpande finns det nu en dag, en plats och en tid utsatt för en träff med den bokcirkel som uppstått ur detta bloggande!

Boken blev Avvägar av Tawni O’dell, för att jag varit nyfiken på henne (vem skulle inte bli det av att läsa till exempel sådant här), men också för att två av de fem övriga deltagarna (ja, vi är uppe i fem nu!) nämnd hennes namn.

Det var svårt att välja, av flera skäl. Dels vill man ju inte ”göra bort sig” och välja något de andra bara tycker är trist eller fånigt. Dels vill man hitta något som alla tycker är kul. Samtidigt tänker jag på något som flera bokbloggare har nämnt på sistone och det är likriktningen inom bloggsfären. Alwilda skriver bra om det när hon tjuvar från Boktjuven – för övrigt en annan bok jag valde mellan och som jag är sugen på att läsa.

Det är ju inte så konstigt att man inspirerar varandra, och lite är det väl det man vill när man börjar blogga, men visst förlorar man lite av poängen (om tipsandet är en poäng) om alla får samma recensionsex hemskickade och alla förbeställer samma författare. Lösning? Hårdare nichande kanske, men vad tråååkigt. Nä. Jag läser vad jag vill, och det roliga är ju när diskussion uppstår – som här!

Och ja. Om ingen annan gör det kommer jag att tvinga bokcirkeln att läsa Meyer!

One response to “Det blir Tawni på första bokcirkeln

  1. Tvinga oss, tvinga oss! Jag vill läsa Meyer! =)

Kommentera

