Nyfiken på:

Carina Rydberg

Skulle slötitta på teve efter träningen (yes, där fick jag in lite skryt om hur duktig jag varit bara sådär!) men fastnade i Babel special. Daniel Sjölin – som verkade mer sympatisk än jag fick intryck av när jag ”läste” hans senaste – intervjuade Carina Rydberg. Jag har faktiskt inte läst något av henne.

Vad tycker ni andra? Tummen upp eller ner? Var ska man börja?

8 responses to “Nyfiken på:

  1. Oj oj oj. Då har du en del att ta igen. Carina Rydberg är en av Sveriges bästa författare! Jag blev yr av lycka när jag såg att hon skulle intervjuas! Måste se det igen på nätet.

    Börja med Nattens Amnesti eller Osalig ande. De är kanske inte helt lätta att få tag i men försök på biblioteken. Mna kommer jag aldrig att låna ut till någon, det är de för värdefulla för.

    Annars är Den högsta kasten remarkabelt bra också, och så här långt efteråt kanske folk har fått distans och kan bortse från skvallerfaktorn och se den som det litterära verk den är.

    Enjoy!

  2. Jag är inte av samma åsikt vare sig om Rydbergskan själv eller ”Den högsta kasten”. Det finns avsevärt bättre böcker och bättre författare att lägga sin lästid på anser jag.

  3. Jag har läst ”Den som vässar vargars tänder” och måste tyvärr säga att det var något av det värsta jag nånsin läst… Den började bra, men sen gick det snabbt utför.

  4. Jag klarade inte läsa mer än en bit in i “Den som vässar vargars tänder” innan jag fick lägga undan den. Den är allt för obehaglig.

  5. Pingback: Spännande! « En full bokhylla är en rikedom

  6. Carina Rydberg har jag faktiskt inte heller läst, men varit nyfiken på bra länge. Kanske vore något för vår bokcirkel? 🙂 Mycket hellre Rydberg än Meyer – jag lockas inte riktigt av vampyrtemat….

  7. Jag läste Osalig ande på gymnasiet och minns den som riktigt bra. Sedan har jag också läst Kallare än Kargil, men den gillade jag inte överhuvudtaget.
    Själv är jag ganska nyfiken på Den som vässar vargars tänder, men vet inte riktigt om jag vågar läsa den, den verkar så läskig och obehaglig.

  8. Jag skulle absolut inte rekommendera henne… jag har bara läst en bok av henne (Den som vässar vargars tänder) och den var en av de mest sadistiska och uppskakande böcker jag läst. Kommer aldrig mer att röra en bok av henne.

Kommentera

