Kulturfyra om förväntningar, koncerter och idoler

Dags för en kulturfyra:

1. Har du varit med om något som överträffade dina förväntningar?

Staden New York överträffade alla mina förväntningar.

2. I somras såg jag Van Morrison på jazzfestivalen. Han är en annan av mina favoriter. Fast tyvärr tyckte jag att han var en besvikelse. För mig är han bättre på skiva. Har du någon sådan upplevelse, när något gjorde dig besviken?

Hmm… jag var ju nyligen och såg ungdomsfavoriterna NKOTB, men eftersom jag inte hade några förväntningar på kvalitet blev jag inte besviken. Snarare ville jag klappa 13-åringen i mig på huvudet. HON skulle blivit besviken men inte på Joe och de andra killarna utan på sitt 30-åriga jag som inte tog konserten på allvar!

3. Tja, nu har jag sett flera av mina favoriter i år. Men en jag inte sett än är Neil Young. Vilken artist har du inte sett, som du vill se?

Såg Cohen i våras, det var stort. Hade gärna sett the Cure.

4. Kring Idol pågår en intensiv debatt för en av programledarna i TV4:s delprojekt T V400 har en programledare kallat en tävlande för “bögig” och menat att det är negativt. Vad tycker du? Är det en bra attityd i tv att kalla saker som är dåliga för bögiga?

Nej. Det är ett så pass känsligt ord att man får akta sig – även om man menar det positivt. Över huvud taget förstår jag inte värdet av att en bloggare får babbla lika fritt i teve som på den egna bloggen.

Kommentera

