Kulturfyra om tävlingar

Här är veckans kulturfyra handlar om tävlingar:

1. Tävlingar på Kulturbloggen: är det en bra eller dålig idé?

Bra, tycker jag. Bara jag slipper hålla på och klistra in ”jag tävlar hos kulturbloggen” i min egen blogg hela tiden…

2. En tävling är Idol. Vad tycker du om Idol?

Trist. Jag måste erkänna att jag gillade Fame Factory. Hade det inte varit för Bert Karlsson så hade det varit den perfekta musiktävlingen. Där utvecklade deltagarna sin musikaliska kompetens och skrev egen musik och egna låtar.

3. Vad kan man inte tävla om?

Man kan väl tävla om det mesta, men inte i till exempel skönhet. Men petnogeri och språkpoliseri kanske? 😉

4. Gillar du att tävla och i vad i så fall?

Jag är en ganska dålig förlorare, och i kombination med att jag aldrig vinner får svaret bli: nej, inte egentligen.

Kommentera

