Bokcirkelbok 2: Goda Omen

Av Terry Pratchett och Neil Gainman

Man kan väl säga att bokcirkel var.. hmm.. svårflörtad när det gäller den här boken. Det var ett spännande val eftersom flera av oss uttryckt tveksamhet mot fantasy, men tyvärr tror jag ingen blev omvänd..

Betyg från oss som var där:

  • Full bokhylla: –
  • Fia: 3,5
  • Stina: 2
  • Sofie: –
  • Madeleine F: 3
  • Strecken kommer av att varken jag eller Sofie hade läst ut boken. Vi skämdes djupt, men den fick liksom inget grepp. Ville inte läsas just nu. Läs Fias recension här!

    När det gäller nästa bok var det lite svårt att välja. Vi ska ses redan 10/12 så det fick inte vara något som tar för mycket tid. Efter mycket om och med föll valet på en deckare. Vi valde utifrån författare och visste inte vad boken hette så jag lovade att kolla upp det. Alltså, till alla i bokcirkeln:

    Boken heter Död i Garnethill och är skriven av Denise Mina. Den är den första i en triologi och kostar 37 kronor på Adlibris.

    Ulf: Jag såg din kommentar. Vi har inte diskuterat hur stor gruppen ska kunna bli. Jag återkommer till dig på den mail du angett när jag pratat med de andra!

    3 responses to “Bokcirkelbok 2: Goda Omen

    1. Jag är en av dom alla som inte är så förtjust i deckare överlag, men så finns det vissa undantag. En av dom är Denise Mina och hennes böcker tycker jag är verkligen bra. Det är både något med hennes språk, miljöer och allra helst huvudpersonerna. Hon gör verkligen bra kvinnoporträtt, som är mer nyanserade än dom flesta. Så jag tycker ni gjort ett bra val.

    2. Hej!

      Du som gillar böcker och att skriva, varför inte vara med och skriva min bloggroman som jag har startat, den heter ”Vi möttes på ICQ” Jag har skrivit 2 kapitel, min tanke är den att jag skall skriva vartannat kapitel men ännu har ingen velat haka på.

      Du är hjärtligt välkommen in och kika!

      Adressen är http://bloggroman.blogspot.com/

      Solvarma hälsningar från Irene

    3. Pingback: Pocket & Påhitt: Mina svar | En full bokhylla är en rikedom

    Kommentera

