Om bokcirkeln

Den bokcirkel som bildades med hjälp av Bokhororna och denna blogg har nu träffats två gånger. Det har varit så himla roligt, och jag ser fram emot nästa träff. Sedan vi drog igång har jag fått flera mejl och kommentarer från folk som vill haka på – och det är naturligtvis himla kul. Samtidigt måste vi fatta ett beslut om hur stor cirkeln ska vara, och det har vi nu gjort:

Cirkeln är, som det heter, sluten. Det vill inte säga att vi stänger den för all framtid, men vi tar inte in några nya deltagare på ett tag nu. Vi är en lagom grupp, och har börjat lära känna varandra och hitta former för läsande och diskussion. Då blir det knepigt om vi ska introducera en ny medlem gång på gång.

Det känns trist att skriva det här, men det känns heller inte bra att ”välja och vraka” mellan intresserade. Alla eller ingen, känner jag och därför har vi fattat detta beslut. MEN – skulle någon flytta, eller av andra anledningar hoppa av, så har jag kvar e-postadresser till er som hört av er, och då kontaktar jag er och ser om ni är intresserade! Om ni inte redan startat en egen bokcirkel vid det laget. Kolla runt bland kommentarerna så hittar ni andra intresserade!

Så ett p.s till bokcirkelmedlemmarna: Jag har köpt alla tre i serien av Denise Mina. Jag tror på den! 😉

One response to “Om bokcirkeln

  1. BOKCIRKEL SKÅNE?
    Om det är nån som läser detta som är sugen på starta en bokcirkel i trakten Helsingborg- Lund- malmö eller som har plats för mig i befintlig cirkel så maila
    ellenclaesdotter@hotmail.com

Kommentera

