Galen i böcker

bokgalnaPå en tidningsredaktion kan ni förstå att det väller in recensionsex. Många fler än vad en tidning hinner recensera. Därför tror jag de flesta dagstidningar några gånger om året har en tradition av att dela ut överblivna böcker bland medarbetarna. Det gjordes på mitt gamla jobb också. Men ingenstans är det så galet som på mitt nuvarande (som ju faktiskt inte är så nytt längre) jobb!

Tänk er när H&M har premiär för den ny kändiskollektion, de köerna och hur folk sliter i kläderna. Här är det lite så fast med böcker.

Det är häftigt och ganska skrämmande. Känns lite vanvördigt på något sätt. Samtidigt kommer ju böckerna till glädje och nytta och ni skulle sett det berg som jag roffade åt mig igår!! Shit pommes-frites säger jag bara!

Inte nog med att jag hittade fina barnböcker, jag hittade också två böcker som länge har stått på min önskelista, och dessutom flera böcker jag är nyfiken på, och några som är perfekta som julklappar. Jag brukar ofta komplettera mina julklappar med ett recensionsex eller två. Det är ofta en märkning på de här böckerna (för att man inte ska kunna sälja dem) men jag talar hur som helst alltid om att det rör sig om böcker jag fått gratis. Det är inte för att tjäna pengar jag ger bort dem, så att säga.

Nu hade jag plockat på mig så oerhört många böcker att jag omöjligt kunde få hem dem på min cykel, så för närvarande ligger de i påsar i en kollegas bil. Han har lovat att köra hem dem till mig idag. Då ska jag fotografera och blogga. Men det blir senare, för i kväll är det dags för … tada! … bokcirkelträff nummer tre!

3 responses to “Galen i böcker

  1. Kan man fråga vad du jobbar med? 🙂

  2. Vad underbart att bara få plocka till sig böcker! Vilken julklapp.
    Problemet uppstår senare, när de ska få plats i bokhyllan. Men det är ju en helt annan sak.

  3. Pingback: Bokbord | En full bokhylla är en rikedom

Kommentera

