Kulturfyra: Årets första

Här kommer årets första kulturfyra!

1. Har du avgett något nyårslöfte?

Nej. Det gör jag aldrig. Visst har jag tankar om det kommande året, men vill inte avge löften som sedan ger mig dåligt samvete.

2. Vilken är den första boken du ska läsa eller har läst i år?

Jag läste om en barndomsfavorit, och håller nu på med Martha av Doris Lessing.

3. Vilken är den första filmen du har sett eller ska se i år?

Hmm.. Såg ”Galen i kärlek” på teve när jag var hemma. Den var dålig. Och så såg jag ”Rasmus på luffen” när jag kom hem till maken igen (jag fick en kappsäck med 23 (23!!!!!!) Astrid Lindgrenfilmer av honom i julklapp. Han måste vara världens bästa) och den var så klart fantastisk.

4. Vilket kulturevenemang ser du mest fram emot i år?

Åh, jag tänkte senast idag på hur roligt det vore att gå på Göteborgs Filmfestival. Det tänker jag varje år men det blir tyvärr aldrig av. Tror inte chansen är så stor i år heller. Annars vete katten. Jag hoppas att jag kan åka upp på Bokmässan i år, men det är svårt att förutse hur livet artar sig 2009. Svårare nu än någonsin!

Kommentera

