Lost in Austen

Hade ingen tevetid när jag var hemma i Umeå, men maken var ännu gulligare än vanligt och kom ihåg att spela in alla fyra avsnitt och igår när han var och kallbadade passade jag på att gotta ner mig i soffan och se de två första.

Att försvinna in i en bok är ju snarare en realitet än en dröm för oss boktokar, men det är klart att det inte brukar få så drastiska konsekvenser som för Amanda i serien. Jag längtar bara hem till tevesoffan så att jag kan se de två kvarvarande avsnitten i eftermiddag och få reda på hur det går.

Idén med Lost in Austen är ju underbar och jag tycker att känslan från böckerna är välfångad. Kul också med en kortserie, för någon längre period hade storyn knappast hållit. Får väl se om det kommer en ny omgång med Sense and Sensibility så småningom!

4 responses to “Lost in Austen

  1. Jag har sett lite av serien, oxh gillade tyvärr inte det jag såg.

  2. Jag tyckte också att den var underbar! Så himla kul att få se karaktärerna på nya sätt, rolig idé verkligen.

  3. Tänka sig att jag också hann se den i jul, visst var den härlig? =)

  4. Tycker att jag läser om den serien överallt nu. Måste spana in den! 🙂

Kommentera

