Bokenkät

Jag hittade den hos Bokbabbel, men tror att den kommer från bokhororna från början:

 

1. Vilka författare köper du alltid inbundet (dvs, snabbt efter boken kommit ut)?
Alexander McCall Smith. Jag följer alla hans serier och orkar aldrig tåla mig utan köper inbundet på engelska så snart det går.

2. Vilka författare har du flest böcker av i bokhyllan?
Det kan nog vara ovan nämnde herre. Han ligger ju inte direkt på latsidan.

3. Vilken var den senaste boken någon tipsade dig om, och vad tyckte du om tipset? Var blev du tipsad, om det var en blogg?
Jag minns inte var, men i någon av alla bloggar jag följer tipsades jag om Babyn som jag läser just nu. Önskar jag kunde uppge källa, om någon vet att de nyligen skrivit om boken, och dessutom fått en kommentar från mig, så hojta gärna!
 
4. Vilken var den senaste boken du gav bort? Mottagande?
Hmm.. Jag gav bort en hel bunt i julklapp, men roligast mottagande fick nog makens julklapp. Han fick Regi Bergman, denna mastodontbok som skulle kunna vara ett kaffebord i sig! Han blev glad. Väldigt glad.

5. Har du några biblioteksreservationer just nu?
Nä, jag är kass på att låna på biblioteket. Blir så stressad av att man måste lämna tillbaka i tid.

6. Vilken bok/böcker läser du just nu?
Se högermarginalen.

3 responses to “Bokenkät

  1. hej, har knyckt med mig utmaningen, hoppas det är OK.

  2. Pingback: Skönt.. « En full bokhylla är en rikedom

  3. Vilken bok/böcker läser du just nu?
    -Universal Philosophy 🙂

Kommentera

