Babyn

Av: Marie Darrieussecq

En av de bloggare jag regelbundet läser har just fått barn. Det var spännande att följa henne när hon gick dag ut och dag in över tiden. Är spänt förväntande inför min egen tur. Vet inte om jag helst skulle vilja att det gick fort och tidigt eller långsamt och sent. Egentligen är det heller inte förlossningen jag är mest spänd inför utan inför detta stora att bli förälder.

Därför slukade jag Babyn, ja lade till och med undan den andra boken jag läste för att ta itu med denna. Ingen stor sak, den tog mig nog sammanlagt en timme att läsa. Marie Darrieussecq berättar rakt och osentimentalt men med en himla massa kärlek om första mötet och första tiden med sonen. Hon beskriver känslor – inte bara vackra sådana – på ett enkelt och mycket ärligt sätt. En fin bok. Innan jag själv upplevt det vet jag dock inte om jag håller med om hennes beskrivning av moderskap!

2 responses to “Babyn

  1. Jag är också sugen på att läsa denna bok, ska hämta den på biblan nästa vecka. Har försökt läsa White av denna författare men kom aldrig in i den, hoppas denna är bra. Såg en intervju med henne på Kobra och blev nyfiken på henne. Hon verkar väldigt intressant och en en bok som handlar om moderkskap är ju verkligen inte fel.

  2. Pingback: Årets böcker: 2009 « En full bokhylla är en rikedom

Kommentera

