En idé!

Tänk om bibliotek fungerade som Lovefilm!

Varför (åh, varför!) har ingen kommit på idén?

bokhogJag sitter och funderar på nästa bokcirkelbok (se nedan) och att jag nog gör bäst i att låna den. Dels för att den känns som en bok man läser en gång, dels för att det är ganska kort tid till nästa möte och bokus tar sån tiiiid. MEN, biblioteket ligger på helt fel håll för mig. När jag slutar jobbet vill jag hem, inte cykla åt andra hållet.

Tänk då om man kunde gå in på bibliotekets hemsida och enkelt klicka hem en bok. När man läst klart den lade man den i samma kuvert som den kommit och skickade tillbaka den och vips kom nästa bok på ens reservationslista flygande. Det skulle ju dessutom lösa problemet med att-läsa-högarna som bara växer därhemma. OCH problemet med förseningsböter. Man har boken tills man läst klart den helt enkelt.

Vad tycker ni? Ingen bibliotikarie som kan ta tag i idén? Jag ger bort den gratis mot att få bli premiärmedlem!

6 responses to “En idé!

  1. Jag har tänkt precis samma tanke. Skulle vara först i kön om någon startade en sådan tjänst

  2. Låter som en riktigt bra idée tycker jag! 🙂

  3. Problemet skulle väl bara vara att vissa böcker är så fruktansvärt tjocka att de inte går att pressa ned i något postfack…

  4. Som idé låter det fenomenalt! Har precis börjat prova på LOVEFILM och det är jätteskoj att titt som tätt få filmer i brevlådan. Och att bara se och sen skicka iväg och ha någon som ständigt matar en! Kollar på film som aldrig förr!

  5. Som idé låter det fenomenalt! Har precis börjat prova på LOVEFILM och det är jätteskoj att titt som tätt få filmer i brevlådan. Och att bara se och sen skicka iväg och ha någon som ständigt matar en! Kollar på film som aldrig förr!

  6. Ja – det är jag som skrev de identiska kommentarerna – det första blev dock fel avsändare…

Kommentera

