Mystiskt

Idag fick jag ett mejl:

Obs: Detta är ett automatiskt utskick från Schenker Privpak. Vid frågor kontakta Bokus. Dina varor från Bokus har kommit. Hämtadress och öppettider ser Du nedan. UPPGE LÖPNR XXXX-X OCH PINKOD XXXX. (Obs! Dessa uppgifter skall du ta med dig.) BETALAS KONTANT: 0,00 SEK. LEGITIMATION KRÄVS! Paketet kan hämtas hos ditt Schenker Privpak-ombud efter klockan 13:00 idag (2009-02-02). VÄRNHEMS FRUKT O GRÖNT

Kul, inte mystiskt, tänker ni: Det är bara det att JAG INTE BESTÄLLT NÅGRA BÖCKER!

Först tänkte jag att jag glömt någon beställning, det vore inte helt konstigt med tanke på hur mycket jag klickat hem på sistone, men jag gick in och kollade beställningshistoriken och .. nej. Skumt!

Till saken hör att jag belagt mig själv med ett inofficiellt köpstopp. Jag har inte gått ut med det, för det är inget heltäckande. Jag tänker till exempel köpa en gravidbok (till) idag. De ringde från min lokala bokhandel och bekräftade att en bok jag frågat efter kommit in, så den ska jag ha. Dessutom vet jag att det kommer McCall-Smith-böcker under våren som jag definitivt kommer att köpa. Men, som sagt, jag håller igen lite. Har högar med olästa böcker på sovrumsgolvet så det blir nog bäst så.

Så. Ett mysterium! Jag lovar att rapportera i eftermiddag när jag vet vad paketet innehåller!

3 responses to “Mystiskt

  1. de kanske bjuder på en bonusbok för lång & trogen tjänst?:)

  2. Pingback: Bokköp « En full bokhylla är en rikedom

Kommentera

