Bokköp

Bokus passade på att tala om för mig att senaste McCall Smith kommit (på engelska; Teatime for the traditionally built) så nu har jag klickat till mig både den och en pocket med Tove Jansson-noveller (Lyssnerskan) som jag inte har (och som kostade 22 kronor i pocket). Inga reaböcker, för dem jag vill ha* finns inte (eller finns billigar på andra ställen än) på Bokus.

Inofficiellt köpstopp brutet – fast ändå inte eftersom jag redan från början sagt att McCall Smith har en gräddfil i sammanhanget…

 

* Stora Muminboken (99 kronor på Adlibris, betydligt mer på Bokus) och Boel Westins bok om Jansson (finns inte på Bokus..)

4 responses to “Bokköp

  1. Jag har också något form av bokstopps köp, men jag har satt Oates dagböcker som min gräddfilsbok när den kommer i maj. Sedan är det bara hoppas att jag får någon tid att läsa den.

  2. såg på lenas blogg du sökte mammabloggar. jag har som du gärna får kolla in:) hope you like.

  3. Jag köpte också Tove Janssons ”Lyssnerskan” härom dagen, fast på AdLibris. Den verkar fin!

    Om du är förtjust i Jansson så kan jag också tipsa om att mina förra uppsatshandledare Agneta Rehal-Johansson har skrivit en jättebra avhandling om henne som heter ”Den lömska barnboksförfattaren: Tove Jansson och muminverkets metamorfoser”.

  4. Tove Janssons ”lyssnerskan” är otroligt bra.
    Bra köp 🙂

Kommentera

