Rea

bokreabocker

Fynd: Boel Westin: Tove Jansson, Ord, bild, liv
Stina Wirsén: Vem är arg?, Jan Lööf: Tre sagor
och Stora boken om barn.

 

Sådär!

Fördelen med att börja jobba så okristligt tidigt som jag gör är att man har hunnit med det viktigaste lagom till klockan sju då bokhandeln tvärs över gatan öppnar en dag som denna. Eftersom jag dessutom kunde maskera mina bokköp som jobb (tyvärr inte handla på jobbets bekostnad) genom att knäppa några bilder och på webben meddela att ”bokrean är igång” så kunde jag med gott samvete göra mina planerade inköp. *Nöjd*

Det var dock lite sorgligt att se att det var en sådan liten skara som botaniserade vid hyllor och bord. Såg bilderna från i natt på konkurrentens sajt, och även då verkade intresset varit svalt. På ett sätt kan man inte klaga, för en orsak till att bokrean förlorat sin lyster är ju faktiskt att böcker blivit billigare jämfört med när jag var liten och bokrean var som julafton. Men ändå.. ibland är det roligare att få längta efter något än att få det direkt.

På tal om överraskningar så kan ni inte ana hur fin jag är i hyn efter gårdagens ansiktsbehandling – som var makens present till mig ”bara för att”. Är han inte världens bästa man?

2 responses to “Rea

  1. Hm, Bokia har inte fått besök av mig iår. De sände nämligen inte ut någon bokreakatalog som de brukar göra… Hur vet man då vad man ska bevaka/förboka mm? Nä, inte att jag åker ner och stå i kö, eller om det ens var någon kö iår pga detta? Ja, jag vet flera som BRUKAR åka och köa, men iår vägrade de då de inte ens visste vad som skulle finnas att köa för. DÄR förlorade de nog en del – om de inte tjänade in det på att inte sända ut katalogen då…
    Må så grankott…
    (ngn som inte varit på bokrea pga sjukdom 😦 Annars hade jag nog försökt leta upp Henning Mankells Kinesen som läsning, bla… Ja, kassan är för skral för normala(?) bokreainköpskassarna… brukar bli böcker för om inte hela året så nästan :D)

  2. Pingback: Bokreasorg | En full bokhylla är en rikedom

Kommentera

