Pocketfrågor

Det är ungefär obligatoriskt att svara, så jag gör det bums:

Allmänna frågor om böcker:
Vilken genre tycker du bäst om?

Romaner om livet, om nu det är en genre.


Finns det någon genre som du ännu inte testat men som du gärna skulle ge dig på?

Jag är ju lite skeptisk mot fantasy och sci-fy (se till exempel bokcirkelinlägget om Goda omen).. Men öppen för övertalningsförsök.


Finns det någon genre som du undviker på liv och död och alltså inte vill få böcker ur?

Nja.. det skulle vara Harlequin då då.


Har du någon favoritförfattare – och saknar du något ur dennes produktion?

Carina Burman är en favorit, men jag tror att jag har allt av henne.


Har du någon författare som du är nyfiken på och gärna vill testa?

Hmm.. så många att det är svårt att räkna upp. Jag har en önskelista som man kommer till via länk ovan, där står en del av det jag önskar mig! Jag upptäckte deckare ganska sent, och utöver Mankell, Arne Dahl, Elisabeth George, Läckberg (som jag gillar sådär..) och Denise Mina så har jag inte läst så många. Till exempel varken LeCarré, Agatha Christie eller andra dylika klassiker.


Någon författare som du verkligen avskyr och inte alls vill läsa?

Jan Guillou är ingen favorit.


Har du någon lista publicerad någonstans över vilka böcker som du redan äger, månntro?

Tyvärr ingen komplett. Länken till höger visar en del av min bokhylla, och här på bloggen har jag ju skrivit om det jag läst sedan i somras..


Läser du andra språk än svenska?

Engelska, och möjligen spanska men då får det vara chicklit om jag ska hänga med.

Särskilt för Pocketbyte Mini:
Om det händelsevis skulle slinka ner något väldigt litet, ätbart i ditt brev – vad skulle du helst vilja få då? Godis eller nyttigt?

Godis!!


Är du allergisk mot något?

Kräftor och musslor, så skicka inte det! =)

Dricker du te eller kaffe – och vilken smak föredrar du?

Just nu, under graviditet, endast rött te.
Intresse? Favoritfärg? Stjärntecken? Favoritdjur? Lägg till vad du vill här!

Hmm.. Jag virkar, när jag har ork och tålamod, annars är det böcker, kompisar, maken och teven som tar det mesta av tiden. Gillar små söta saker som man inte unnar sig själv men ändå vill ha! 😉

4 responses to “Pocketfrågor

  1. Skeptisk mot fantasi? Mina favoritter tycks vara ungdomsböcker, som Coraline och Graveyard Book (av Neil Gaiman), och His Dark Materials (Philip Pullman). Men kanske har du redan läst och skrivat om sånt…jag börjar just nu läsa ditt blog igen. : )

  2. Inte mot fantasi, men mot genren ”fantasy” – fantasi på svenska betyder imagination och DET är jag inte skeptisk mot 😉

    Grattis igen, till bröllopet Charlotte!

  3. Man lär sig något nytt för varje dag som går. ; ) Också på vägen hem igår undrade jag om det skulle varit ”din blog” eller ”ditt blog”…

    Tack igen, och grattis du också! Det blir snart dags, eller hur? : )

    • Ja, den 15 maj är det tänkt! Det heter ”din blogg” så du hade helt rätt. Du är så grymt duktig på svenska! Det är lite olika på svenska om man skriver ”blogg” eller ”blog” – eftersom ordet inte är svenskt från början råder nog viss förvirring. Men korrekt stavning, utifrån hur det uttalas, bör vara ”blogg”! =)

Kommentera

