Kulturfyra: Romantik

Det var ett tag sedan jag hoppade på en kulturfyra, men här kommer veckans:

Har du varit förlovad?

Ja. Maken friade 13 oktober 2006 (fredagen den 13:e! Japp!) och vi gifte oss 19 juli 2008.

Vilket är ditt mest romantiska minne?

Oh, förlovningen var mycket romantisk, trots mitt något oromantiska svar (”Menar du allvar?”), men annars kan jag tycka att det är mer romantiskt med vardagsgrejor.

Vilken är den mest romantiska filmen eller boken?

På film får jag nog svara Bara för en natt. Bok klurar jag lite på. Jag tycker till exempel att fjärde boken om Pella; Lennerboms, är mycket romantisk, trots det prosaiska språket och bristen på rosor, tända ljus och andra typiska attirajler. Eftersom en bok förmedlar så många känslor kan romantiken sitta i helt andra saker.

Vad betyder romantik för dig?

Jag tycker frukost på sängen, fotmassage i tevesoffan och sådana ”små” grejor är jätteromantiska. Förra helgen överraskade maken mig med en ansiktsbehandling – det var bland det bästa jag varit med om! Att han vet vad jag längtar efter, och kommer på att ge det till mig!

Kommentera

