Snygga bokstöd?

Jag behöver hjälp. Medan jag ligger här hemma och snörvlar planerar jag vilka böcker som ska få flytta över i de nya bokhyllorna i hallen. Dem som vi härom veckan fick hjälp att sätta upp under taket. Fem meter outnyttjad plats som snart fylls med de bästa böckerna. De där man vill ha i närheten, men samtidigt inte behöver ta fram dagligen.

Saken är den att hyllan slutar med en avsågad kortsida, som jag planerar att måla eller sätta hyllpapper över. Men, innan jag gör det tänkte jag be om hjälp. Någon som vet var man kan hitta snygga bokstöd som man klämmer fast på hyllan? Det skulle liksom slå två flugor i en smäll. Men mina googlingar hittills har bara lett mig till bokstöd som kläms fast på framsidan (långsidan om ni förstår vad jag menar) av hyllan och det är ju inte det jag är ute efter. Alltså tänkte jag höra om någon har tips? Var hittar man snygga bokstöd, på nätet eller i Malmö.

6 responses to “Snygga bokstöd?

  1. Jag har köpt bokstöd som man hakar fast under böckerna från sidan. Kan det vara något? Jag köpte mina på Village här finns produktkatalogen http://np.netpublicator.com/netpublication/n63390806. De bokstöd som jag köpte bloggade jag om på min gamla blogg http://bokmarkt.blogg.se/2008/july/nya-bokstod.html.

  2. Det är inte såna man klämmer fast, men Village har jättesnygga tycker jag. Kolla village.se, sortiment och sedan katalogen. Just de jag menar är på sidan 42 i katalogen och heter ”Stilig”. Såg att de har ett par andra varianter i katalogen också, som, precis som Stilig, är till för att ställas i hyllan, där bokraden slutar liksom…hoppas du fattar hur jag menar 🙂 Annars får vi prata mer på torsdag! /Sofie

  3. Fast tyvärr är de lite dyra…Stilig kostar 499:-/par.

  4. Vad skönt med nya bokhyllor och mer plats för böcker! Tyvärr har jag inga tips!

    Krya på dig!

  5. Pingback: Jag säljer inget | En full bokhylla är en rikedom

Kommentera

