Min bokhylla

bokhylla

Jag har hittills undvikit utmaningar om att visa upp sin bokhylla, men nu gör jag det med stolthet! Igår fick vi hjälp att koppla in spottarna så nu har många favoritböcker fått åka upp under taket. Blir det inte hemtrevligt så säg?

Jag har valt att ställa många gamla favoriter där uppe, för att det känns bra att ha dem framme samtidigt som det är onödigt att böcker man läser om kanske en gång per år, eller mindre, tar upp en massa plats medan nya böcker ligger i högar och väntar på att läsas. Nu ska jag bara få ordning i övriga hyllor.

Jag bokstavssorterar inte, utan går mycket på genre och känsla. Golvhyllorna kommer med stor sannolikhet att sorteras efter den ordning jag känner att jag vill läsa olästa böcker. Kanske lyckas jag också rensa ut lite sådant som jag faktiskt inte behöver äga. Får se om det kanske blir en liten tävling här på bloggen kanske!

2 responses to “Min bokhylla

  1. Så smart och så fint det blev.

Kommentera

