Deckare

Jag var inte på humör för favvo-Tove, så jag har som synes i högerkanten börjat med Jo Nesbøs Fladdermusmannen (och nej, jag får fortfarande inte norskt ö att funka på min dator… Tillägg: Nu har jag fått hjälp!). Har läst 111 sidor nu men måste erkänna att jag ännu inte märkt Nesbøs storhet. Vet inte varför men jag har inte riktigt fastnat. Återkommer när jag läst klart!

5 responses to “Deckare

  1. Hej, hittade din blogg på någon bloggsamlingssida då jag sökte på bloggar med litteraturanknytning. I alla fall så har jag läst Fladdermusmannen och var inte heller impad av den medan min första bok av Nesbö var en senare i serien (de gavs inte ut i rätt ordning) och var mycket bättre. Jag har en tredje Nesbö som väntar på mig men har inte känt för den än.

  2. Hej. Vad har du för dator/tangentbord? Om du har en Sun-dator med Sun-tangentbord ska det finnas en Compose-tangent till höger om space-tangenten. Tryck på den sen / och sen stort eller litet o så blir det ett ø 🙂
    Eller, klipp och klistra från min kommentar här i fortsättningen, du får ett æ på köpet 🙂
    Jag fick Fladdermusmannen av min Pocket och Trix-vän och jag ser verkligen fram emot den. Får se vad jag tyckte sen.

  3. Ingen Composetangent på mitt Dell-tangentbord.. men jag kör enkla lösningen och kopierar ditt ø framöver. Tack!

  4. Jag har inte läst den Harry Hole bok som du läser, men den bästa jag har läst av honom är Snömannen, den tyckte jag verkligen var riktigt bra.

  5. Jag fastnade inte heller för denna bok!!!

    Ja, det är ju verkligen den första kärleken med barnböcker som man läst. Kul att vi har likadana favoriter!!!

Kommentera

