Poesins dag..

.. missade jag helt. Men jag kan ju ändå servera en favoritdikt:

Man dansar däruppe – klarvaket
är huset fast klockan är tolv.
Då slår det mig plötsligt att taket,
mitt tak, är en annans golv.

Nils Ferlin (Infall)

2 responses to “Poesins dag..

  1. ”Då slår det mig plötsligt att taket,
    mitt tak, är en annans golv” – det gillar jag.

    Kul att du också har firat Poesidagen, jag lägger ditt bidar till samlingen.

  2. Pingback: Gratulerar Nisse! « En full bokhylla är en rikedom

Kommentera

