Boktipset

Även jag har gått med i Boktipset.se, du hittar mig här! Gillar sajten bättre än många andra liknande, bland annat för att det finns gott om svenska titlar. Det stör mig dock att det inte finns möjlighet att välja ”vill INTE läsa”, och att man ofta blir tipsad om titlar på engelska som man redan markerat att man läst på svenska.. Dessutom stör det mig att man – om man ger ett antal barnböcker bra betyg – så ofta blir tipsad om barnböcker. Inte för att jag inte vill ha dessa tips, men de verkar vara i majoritet – i kombination med att man inte kan välja bort böcker som man av olika anledningar varken till betygsätta eller läsa gör det att man är fast med tips på böcker man inte vill läsa, alternativt har läst på ett annat språk…

Vad tycker ni andra, är ni med?

5 responses to “Boktipset

  1. Det är klart att sajten kommer att förbättras med tiden – den är ju just sjösatt. Däremot håller jag inte med om att dess främsta syfte är att ge boktips!

  2. jag är med där också men jag stör mig på precis samma saker som du. det som är kul med den är dock att man kan följa andra personer. men njae jag tycker bok.nu är det bästa jag testat än så länge 🙂

  3. Har också gått med i Boktipset och utvärderar det nu. Känner precis som du och saknar också funktionen “vill INTE läsa” 🙂

  4. jag är med och håller med dig, dessutom tycker jag att man får alldeles för få tips på böcker. Jag menar, hur många är det, fem?! vore härligare om man kunde få en massa tips att bläddra och sålla bland. Bevakar dig nu 🙂

  5. Jag har också gått med, men jag är fortfarande mer förtjust i bok.nu. Kanske för att det är den som jag först började använda! Jag irriterar också mig på att man får upp många engelska titlar!

    Tusen tack igen för boken! Den kom i förrgår och jag hade tänk skriva en rad igår till dig, men kom på det först när jag hade lagt mig! Fullt upp när man har två barn!

Kommentera

