Här är de

IMG_1315Här är lådan med böcker hemifrån. Mamma och jag hade en heldag för några månader sedan då vi gick igenom alla boklådor i barndomshemmet. En del bedömde vi som perfekta ”mormor-och-morfar-böcker” och lämnade i Umeå, en del var min brors och åkte ner i hans låda. Det här är vad jag fick med mig. Någon som kan skymta några favoriter?

 

Har fotat några enskilda titlar som jag kommer att skriva om i dagarna! Imorgon kommer förresten ovan nämnda mormor och morfar på besök för att träffa barnbarnet för första gången!

4 responses to “Här är de

  1. Åh; Per, Ida & Minimum! Det är en av mina favoriter!

  2. Mycket Alfons ser jag! Det blir bra för bebin om något år. Och glöm inte bort de fina Alfons-filmerna som följer böckerna så fint.

    Och jag läste bara Per Ida & Minimum på biblioteket när jag var liten. Önskar att det hade legat en sådan hemma kvar hemma hos mina föräldrar.

  3. Buhuerna var/är helt klart en favorit! 🙂

  4. Draken med de röda ögonen och Äppel päppel helt klart!

Kommentera

