Hej bokkonsument

Hakar på denna enkät från Helena på Bokhora:

Senast köpta inbundna bok:

Drottningoffret av Hanne-Vibeke Holst, även om det rent tekniskt var min make som inhandlade den.

Senast köpta pocketbok:

Bytte nyss till mig en massa pocket, men inköpt.. låt se, det måste ha varit på Pressbyrån vid BB, där maken köpte Pepparkakshuset av Carin Gerhardsen åt mig. Jag har dock inte läst den ännu. Det blev aldrig tid till det…

Favoritgenre:

Kvinnoöden, tänk Kerstin Thorvall, Ingrid Sjöstrand etc.

Ultimata längden på en bok:

400-500, men det varierar. Vissa böcker håller inte för mer än 200, men det är klart att när en bok är riktigt bra vill man bara läsa och läsa. Fram för serier, säger jag!

Favoritbokhandel:

Får nog säga Barnes & Noble. Vi var i flera i New York, men jag gillade nog den i Georgetown, Washington DC bäst. Annars finns det en del fina antikvariat i Haga i Göteborg som inte heller går av för hackor!

Favoritbibliotek:

Stadsbiblioteket i Umeå, får jag nog säga. Har blivit så dålig på bibliotek på sistone..

Favoritplats att läsa (i hemmet):

Sängen.

Favoritplats att läsa (utanför hemmet):

I en solstol. Gärna vid havet.

Fem författare du alltid köper i inbundet format:  

Sådana där jag inte kan vänta.. Det är Carina Burman, Hanne-Vibeke Holst, Alexander McCall Smith, Arne Dahl och.. det känns som att jag har glömt någon?

Bästa lässnackset:

Lösgodis från Hemmakväll. Viktiga komponenter är gramofonplattor, sura champangeflaskor och nötcreme.

Bästa läsdrycken:

Vatten. Gärna med bubblor.

Bästa bakgrundsljudet vid läsning:

Tystnad. Klarar inte musik för jag tenderar att lyssna på texterna.

När på dygnet läser du helst?

När jag har tid.

Bästa bakfylleläsningen:

Oj, det var länge sedan jag var bakis. Hmm.. jag skulle säga att det nog blir omläsning. Något enkelt som jag vet att jag gillar. Tryggt. Lite som sjukläsning.

Bästa kollektivtrafikläsningen:

Oj.. det är väl den bok man är inne i för tillfället. Sedan vi flyttade till Malmö nyttjar jag inte kollektivtrafiken så mycket, men när jag åker tåg blir det boken som jag läser för tillfället som får hänga med, och så gör man väl nästan alltid något fynd på Pocketshop.

Kommentera

