Lång obokig enkät

Hittade en rolig enkät hos Kurrylin:

1. Hur gammal är du om fem år? Snart 36

2. Vem var den sista du träffade? Sista? Jag hoppas träffa fler. Just nu har jag Ebbot i knät, men han sover, så mitt senaste möte med en någotsånär medveten människa var väl med maken imorse.

3. Hur lång är du? Typ 164 cm.

4. Vilken var den senaste film du sett? Nybyggarna. Vi har sett den, och först Utvandrarna, i omgångar de senaste helgerna. Fan vad bra! Har inte läst böckerna, men nu är jag lite sugen.

5. Vem ringde du senast? Maken på jobbet. Vi kikar på hus och jag ville diskutera ett tips han skickat mig på Hemnet.

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Till A-M: Jag har blivit kär i ett hus. Kolla —gatan 6, —–torp, på Hemnet! =)

7. Var är dagens planer? Se om jag lyckas ta mig ut på en promenad och i så fall inhandla några småsaker som ska i Sommarpåse Lyx.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms. Har börjat tycka mycket illa om att prata i telefon med andra än familjen. Vet inte riktigt varför.

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta. Sedan urminnes tider.

10. När såg du senast din mamma? Vid Kristi Himmelsfärds-helgen då de var nere och beundrade sitt förstfödda barnbarn.

11. Vilken ögonfärg har du? Gråblå.

12. När vaknade du idag? Vid sextiden tror jag. Somnade om lite medan maken bytte blöja på Ebbot, men annars har jag mest slumrat under amning.

13. Har du någon gång hittat en katt? Nej, det tror jag inte. Fast när jag var lite kallade jag alla djur för katt. Även svanar.

14. Vilken är din favoritplats? Stugan vid havet.

15. Vilken plats föredrar du minst? Provrum.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Oj. Förhoppningsvis hittar vi ett härligt hus i Malmö inom de närmaste åren, och då hoppas jag att jag är kvar där! Gärna på ett annat jobb dock.

17. Vad skrämde dig som barn? Krig. Jag och min bästis skrev till och med en insändare i KP, där vi skällde på vuxna (skärp er!) som inte reagerade alls en gång när ”krigslarmet” gick en helt vanlig tisdag. Vi var livrädda. Om det tutade och inte var första måndagen i månaden (eller hur det nu är) var det ju på allvar!

18. Vem fick dig att skratta senast? Ebbot. Ibland gör han fantastiska miner när han bajsar.

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej, men jag hade så dålig musiksmak som liten att jag inte har kvar några alls. Min make som är yngre än jag har dock två orange backar med skivor, så jag äger väl dem på ett sätt.

20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar.

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Utan. Särskilt nu när jag ammar nätterna igenom.

22. Hur många kuddar har du i sängen? Tre, fast sedan Ebbot kom använder jag bara den ena.

23. Hur många landskap har du bott i? Tre svenska; Västerbotten, Västergötland och Skåne

24. Har du någon gång spytt på fyllan? Japp. Men oftast på bakfyllan. Men det var ett bra tag sedan nu.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota inomhus, skor ute.

26. Är du social? Japp, är ganska kass på att vara ensam. Men jag börjar lära mig. Kanske kommer med åldern?

27. Vilken är din favoritglass? Ben&Jerrys, olika smaker beroende på humör. Och den måste ätas med sked direkt ur burken.

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Köpa hus utan rädsla.

29. Tycker du om Kinamat? Jodå, ibland. Men oftast är det för flottigt.

30. Tycker du om kaffe? Ja. Jag dricker det igen efter graviditeten, men i ganska små mängder. Ser ingen anledning att gå tillbaka till att vara sådan storkonsument som jag var innan. Hade till och med en kaffeblogg ett tag.

31. Vad dricker du till frukost? Vatten. Brukar oftast inte dricka något varmt till frukost, men om jag gör det blir det oftast kaffe.

32. Sover du på någon särskild sida? Ååååh, efter nio långa månader kan jag äntligen ligga på mage.

33. Kan du spela poker? Njä, jag vet hur det går till men jag är inget bra på det. I gymnasiet förlorade jag stora summor (nåja, på den tiden kändes det som stora summor) på bluffpoker på rasterna.

35. Är du en beroendemänniska? Japp, och därför är jag oerhört stolt över att jag lyckades sluta snusa.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja, en av mina chefer har det visat sig.

37. Vill du ha barn? Vet inte om jag vill ha fler, men Ebbot vill jag på inga villkor lämna ifrån mig. Blotta tanken…

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska kan jag bra. Spanska hjälpligt. Tyska borde jag kunna efter fem års studier aber doch…

39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja. Två gånger. En gång med mormor, som trodde hon hade hjärtinfarkt men det var panikångest (det var när morfar precis blivit sjuk) en gång när jag själv slagit i huvudet när jag ramlat.

40. Föredrar du havet eller en pool? Havet. Alltid havet.

41. Vad spenderar du helst pengar på? Böcker.

42. Äger du dyra smycken? Nej. Vigselringen är det dyraste jag har. Åh vad jag längtar tills jag kan få den på fingret igen!!

43. Har du någon gång testat narkotika? Ingen kommentar.

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Ebbots finger. Jag bet av en liten nagelflisa som han rev sig med.

45. Vem är den roligaste människan du känner? Ingen aning. Jag skrattar nog mest med maken.

46. Välj ett ärr på din kropp? Har bara ett, på höger pekfinger. Ramlade med ett glas i trappan hemma i Umeå när jag hade influensa. Svimmade, men behövde inte sy. Nu när jag skriver om att sy inser jag att jag kanske har ärr efter förlossningen men dem vill jag inte tänka på!

47. Vad har du för ringsignal? Vanlig ”ringring”, förutom när maken ringer för då är det signaturmelodin till Gilmore Girls. Och när brorsan ringer är det Super-mario-melodin.

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Japp. Ebbot hade två på sig senast igår.

49. Flirtar du mycket? Nej. Men ibland när man ringer upp folk i jobbet är det nästan som att man flirtar. Man är så trevlig så trevlig för att få svar på alla sina frågor.

50. Vart togs din profilbild för din blogg? Jag har väl ingen? Men på facebook har jag en bild från BB.

51. Kan du byta olja på bilen? Har ingen bil.

52. Har du fått fortkörningsböter? Nej, men jag har lyckats gråta mig ifrån att få parkeringsböter en gång. Jag kör aldrig för fort, för övrigt. Är väldigt mesig (smart!!!) i trafiken!

53. Vilken var den senaste bok du läste? Se listan under ”Lästa böcker”.

54. Läser du dagstidningen? Japp, men inte så ofta nu när jag är hemma med Ebbot. Jag jobbar ju på en dagstidning, så man försöker ju hänga med i kollegornas arbete även nu…

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nja, inte veckotidning, men flera månadstidningar; Vi föräldrar, Ordfront och Tidningen Språk.

56. Dansar du i bilen? Nja, jag jazzar ju med om det är en bra låt. Men det är oftast inte jag som kör.

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P1, när jag ammade nyss.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? ”17.00”

59. När var du i kyrkan senast? Oj.. det var nog makens farmors begravning. 

60. Vilka personer utmanar du? Alla som känner för det! Lämna gärna en kommentar om du hakar på!

Kommentera

