En ska bort

av Pia Hintze

Jag fick den här boken i Sommarpåse lyx och vill först och främst poängtera att jag blev väldigt glad för den! Därmed inte sagt att jag tyckte om den.. =)

Precis som i första boken i triologin, Baby Blues, så förenklar Pia Hintze livet. Här är det det snedvridna arbetslivet som är under lupp, och utan att ens ha försökt mig på att jobba med småbarn hemma tror jag mig kunna påstå att det inte behövs någon konspirerande, maktgalen och fuskande man som försöker sno din tjänst för att det ska vara slitigt.

Hintze gör återigen så grovt karikerade figurer (pappan som inte ser, hör eller tänker i första boken, nu galningen på jobbet) att hon gör individuella problem av strukturfel. Det är synd, för i övrigt gillar jag hennes språk, och drivet i texten.

”Skriv en bok själv istället” sa maken. Jag funderar på det!

Läs även andra bloggares åsikter om ,

2 responses to “En ska bort

  1. Läste ”Baby Blues” innan jag fick barn och den fick mig knappast att bli sugen på att skaffa några. Hemsk och hemskt!

  2. Pingback: Årets böcker: 2009 « En full bokhylla är en rikedom

Kommentera

