Benjamin Button – i mobilen

Av F. Scott Fitzgerald

Jag har upptäckt något fantastiskt. Jag är väl inte först i världen med att upptäcka det.. tvärt om, men jag har upptäckt att jag gillar att läsa bok i mobilen! Bådar gott för läsplatta i framtiden. Har en splirrans ny HTC Hero och insåg att jag kunde ladda ner böcker. Sedan jag såg filmen har jag velat läsa Benjamin Button, så det var en bra början. Perfekt när man ammar och inte kan bläddra en vanlig bok!

Boken – en kort sådan – är ganska enkel. Kort och lättläst och den som har sett filmen kan mycket väl bli besviken. F. Scott Fitzgerald har planterat ett frö, han lägger fram storyn och denna häftiga tanke att någon ska födas gammal och dö ung. Mycket mer är det inte. Ingen mysig kärlekshistoria, inga detaljerade beskrivningar. Men; absolut läsvärd och har man inte sett filmen tror jag boken är en häftig upplevelse!

4 responses to “Benjamin Button – i mobilen

  1. Hm, svårt att tänka mig att bli besviken av att läsa ngt. av Fitzgerald. Men kanske jag ändå ska följa din rekommendation och läsa novellen om B.B. nu innan jag ser filmen.

  2. Visst är det vrålbra att lyssna på böcker i mobilen!? Den har man ju ändå oftast med sig, plus att man hör om det ringer.;-)

  3. Pingback: Årets böcker: 2009 « En full bokhylla är en rikedom

Kommentera

