Go’boken

Jag gick – efter viss tvekan – med i Go’boken för ett tag sedan. Jag tänkte först att det bara var trams, att böcker vill jag välja själv. Sedan läste jag på lite, och såg att konceptet är väldigt trevligt. Åldersanpassade böcker – och leksaker – som ska få barn att upptäcka det fantastiska läsandet.

Hittills har vi (i nämnd ordning) fått en bok med ansikten, en tygbok med tydliga mönster, en bok om nyfödde Ville, en bok med tillhörande cd med gonattvisor, en tygbok med tillhörande cd med musik till visor att göra rörelser till och en titt-ut-bok med Ville som nu blivit lite äldre. Dessutom har vi då fått en mjuk boll, en spegel som kan ställas upp framför barnet när det ligger på mage, en skallra i form av en blomma och en snuttefilt. Alltihopa är faktiskt mycket populärt hos lillkillen, och jag varvar dessa böcker med att läsa sådana som jag har kvar från barndomen.

Utöver böcker till barnet får man också varje gång en bok till de vuxna, som handlar om till exempel barns sömn, barns lek och så klart barns läsning.

Priset då? Varje paket kostar drygt 150 kronor, plus porto, så det har blivit strax under 200 totalt. Jag tycker det är värt pengarna, och man kan ju lätt avboka paket på nätet om man inte vill ha just då, eller inte vill ha just det temapaketet.

Nu låter det lite som att jag är utskickad för att göra reklam, men så är det inte. Har förstått att det är ett Malmöföretag bakom, men jag har ingen koppling till det alls. Har ni andra hört något om Go’boken? Vad har ni för erfarenheter och synpunkter?

6 responses to “Go’boken

  1. Goboken är jättebra! Min ”stora” tjej har varit med deras sifferbokklubb och det var fina sagor med roliga spel och annat till. Sedan har hon också precis varit med deras Faktabokserie. Bra böcker med en saga som lär barnen fakta om olika saker. Det följer dessutom en cd med sagan på, så barnet kan lyssna till sagan själv! Dottern har älskat böckerna! Rekommenderas mycket!!!

  2. Mina barn tyckte inte om dessa böcker och jag gick snabbt ut ur klubben.

  3. Var och hälsade på vänner i somras och dom hade fått problem med just detta företag när dom ville avboka saker, dom fortsatte komma ändå. Så jag har valt att inte gå med. Valde Barnens bokklubb istället, och det fungerar bra.

  4. jag tyckte att det mest var skit de skickade ut. OK för att tygböckerna var bitvänliga men jag fick kväljningar av nödrimmen och det som för mig kändes som taffliga översättningar så jag gick ut rätt fort. Nu funderar jag dock på att gå med i deras sifferklubb, tänkte spionera lite på bokmässan

  5. Håller med om nödrimmen, jag brukar hitta på egna! Men jag gillar att man får sånger, tittutböcker och liknande!

  6. En bra idé med åldersanpassningen, men jag gillar inte alls deras böcker, så det har inte blivit några.

Kommentera

