Mjukstart på Bokmässan

Nu har Ebbot gjort mässdebut!

Vi mjukstartade genom att mest kolla in utbudet på Barnbokstorget, och försöka få överblick över stället. Idag gick det bra med barnvagnen, även om lillkillen blev lite orolig av allt stim och mest ville sitta i selen på magen. Eftersom vi spenderade absolut mest tid där blev inköpen barnrelaterade:

  • Pippi hittar en spunk – Bilderbok av Astrid Lindgren och Ingrid Nyman (4 för 100 i Barnens bokklubbs monter)
  • Vilda bebin får en hund – av Barbro Lindgren och Eva Eriksson (4 för 100 i Barnens bokklubbs monter)
  • säjer hunden – En djurljudbok av Pija Lindenbaum (4 för 100 i Barnens bokklubbs monter)
  • Molly bakar – en flikbok av Lucy Cousins (4 för 100 i Barnens bokklubbs monter)
  • Lilla Spöket Laban gömmer sig och Lilla Spöket Laban ficklar runt – skakböcker med rassel utifrån Inger och Lasse Sandbergs böcker. (30 kronor styck i Egmonts monter)

 

Sedan lyckades vi tajma in SJF:s lansering av boken Framtiden har redan varit här, hejat och passerat. Ett tips till er som inte redan lagt vantarna på den! Läs också om den hos En annan sida – det är hon som ligger bakom boken!

4 responses to “Mjukstart på Bokmässan

  1. Vad roligt för lilleman att få uppleva sin första bokmässa, bra med sele på magen när det blir för mycket för dom små.

  2. Åhhh, jag vill också på bokmässan!!!!!

  3. Pocket & prassel hemlig bokvän

    Jag såg EN person med barnvagn – kan det ha varit du? Barnvagn måste ju ha varit perfekt, kan du tänka dig hur långa mina armar blev när jag gick med mina miljarders kassar.

    • Om barnvagnen var illgrön så var det säkert jag! Annars såg jag ganska många med barnvagn tycker jag, även om det var ganska jobbigt att ha den med idag, lördag!

Kommentera

