Bokcirkelbok 11: Kärlekens arkitekt

Av Emilio Calderón

Lika bra att erkänna direkt. Det här är bokcirkelbok nummer två som jag inte läst ut. Det ligger en kombination av tidsbrist och ointresse bakom. Jag kunde bara inte förmå mig att läsa ut den, trots att jag efter att ha läst över hundra sidor på tåget började fatta visst tycke för den. Men, nej.

Det visade sig att jag inte var ensam. Även Sofie hade gett upp, och hon hade gjort det med besked. Helt enkelt fattat beslut om att den här boken ville hon inte ödsla tid på. Hon är småbarnsmamma liksom jag och jag har full respekt för hennes beslut.

Stina och Madeleine F hade dock läst duktigt (Madeleine G hade säkert också gjort det, men hon fick förhinder i sista stund och var inte med när vi träffades i måndags) och man kan väl inte säga att de tyckte att vi andra tvunget måste släpa oss igenom resten av boken. MF gav den en 2,5 och Stina en enkel trea. Omdömet var att boken inte väcker intresse, trots en på pappret ganska spännande intrig och passionerad kärlekshistoria. Men någonstans misslyckas författaren med att rycka oss med, och alltihopa faller platt. Välskrivet men platt.

Någon annan som läst den?

Nästa bokcirkelträff blir hos mig den 9 december, och boken är Ur vulkanens mun av Helena von Zweigbergk. Läs om den hos Bokhororna här!

2 responses to “Bokcirkelbok 11: Kärlekens arkitekt

  1. Jag hade räknat med att skicka paketet till dig i går – men har du sett de här nya brevlådorna?
    Man har minskat på inkastet så jag lyckades inte klämma in L-påsen. Tyvärr får du vänta hela helgen – men den kommer på måndag.

  2. Pingback: Årets böcker: 2009 « En full bokhylla är en rikedom

Kommentera

