Antikvariat i Stockholm?

Hej på er alla bokbloggare/bokbloggsläsare!

Jag ska till Stockholm över helgen, och tänkte passa på att shoppa lite böcker. Någon som har tips om bra antikvariat (gärna med bra barnboksavdelning) i huvudstan? Lämna tips i kommentarfältet!

Tack!

4 responses to “Antikvariat i Stockholm?

  1. Jag har ingen aning men hade tänkt att skicka ut just den frågan eftersom jag ska till Stockholm i februari nästa år. Så jag håller koll på vad folk svarar dig.🙂

  2. Alfa antikvariat på Drottninggatan håller på att bli ett av stans bästa allmänantikvariat, sedan många andra packat ihop och flyttat ut på landet för att minska på hyreskostnaderna. De har nog hyfsat med barnböcker. Annars finns det väl ett barnboksantikvariat på Söder (Hornsgatan), om de finns kvar. Men jag har aldrig varit in där, så jag törs inte uttala mig om utbudet.

  3. Sen är ju Rönnells på Birger Jarlsgatan ett måste, men det visste du kanske redan.

  4. Alfa finns inte kvar på Drottninggatan längre, så du inte letar i onödan! De har slagit ihop sina två butiker, o finns alldeles runt hörnet på (Olof Palmes gata? Kan aldrig komma ihåg vad den där gatan heter…)

Kommentera

