Om Stieg

Har nyligen läst ut Kurdo Baksis bok om Stieg Larsson, och ska snart blogga om den. Läs en annan bloggare om boken så länge!

Förresten: Vad kul att så många vill vara med i pocketkedjan! Hanna har bett mig definiera bokgenrerna i de olika kedjorna, men jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. Definitionen kommer egentligen att bli upp till respektive kedjas deltagare. Det troliga som det ser ut nu är väl att det blir en allmänkedja och antingen en romankedja eller en deckarkedja. Alternativet är ju att göra två allmänkedjor, vad tycker ni som anmält er om det?

2 responses to “Om Stieg

  1. Jag anmälde mig alldeles nyss och har gjort lite reklam på bloggen. Jag tycker spontant att två allmänkedjor vore en bra lösning för största möjliga variation och fantasifrihet.

  2. Håller med Helena! Bra med en blandning. Däremot gärna skönlitteratur och inte facklitteratur för min del.

Kommentera

