Nej, jag gillade den inte.. eller?

Eller, den var inte dålig. Inte alls. Men… det var något med den här boken som mest gjorde mig irriterad. Jag skulle ha skrivit om den för länge sedan, men har inte kommit mig för. Nu passar jag på eftersom den nyligen prisats.

Boken utspelar sig under en dag, en dag då huvudpersonen hinner uppleva himmel och helvete utan någon egentlig utomstående påverkan. Ett intressant grepp, så klart, och det är väl därför boken blivit så uppmärksammad. Kanske är det också därför jag blir så irriterad bara av att tänka på boken – jag blir så förbannad på bokens jag att jag bara vill skaka om honom. Dessutom kanske jag känner igen mig. Usch!

4 responses to “Nej, jag gillade den inte.. eller?

  1. Oj, vad kul! Med en ruskaomjagetkänsla. Nu blir jag riktigt nyfiken på att läsa boken!

  2. Å jag tyckte mycket om den, antagligen för att jag kunde förstå honom samtidigt som jag verkligen ville skaka om honom.

  3. Jag tyckte verkligen om boken, men vaken för att jag kände igen huvudpersonen eller för att jag ville skaka om honom. Utan mer för att jag tycker att Kling verkligen lyckades med det han enligt titeln föresatt sig: Att skriva en hel bok om människor helt utan betydelse. Om en värld där ingenting går under det ytliga liksom. Men visst blir man frustrerad på hur meningslösa deras dialoger är?! Vet inte om det är intressant men såhär skrev jag om boken i min bokblogg: http://stellasbokblogg.blogg.se/2009/november/manniskor-helt-utan-betydelse-av-johan-kling.html

Kommentera

