Pocketkedja: Paket 2 skickat

Nu har jag precis postat paket 2 i vår pocketkedja! Hoppas att mottagaren blir nöjd, det ska bli roligt att läsa hennes kommentarer om förra paketet, och läsa runt på de andra deltagarnas bloggar! Själv ska jag skriva om den bok jag skickat vidare på måndag, när Cia fått den!

6 responses to “Pocketkedja: Paket 2 skickat

  1. Vad spännande🙂 Det ser jag fram emot!

    Jag har två frågor som dykt upp efter vägen:

    Först bara för att dubbelkolla. Visst har jag fattat det rätt om att jag inte ska skriva om böckerna jag fått i första paketet innan nästa mottagare fått sitt andra paket?

    Och sen undrar jag om det alltid ska vara en bok ur det senaste paketet man fått eller om man även kan skicka vidare en bok från en tidigare månad?

  2. Undrar detsamma. Det borde väl funka eller? Fick två bra böcker förra månaden men har bara hunnit läsa en.

  3. Tar den sista frågan först: Varje paket ska innehålla en vidareskickad bok, och en ny. Jag ser inget problem med att skicka en från ett tidigare paket, bara det görs utifrån en bedömning av vad ens mottagare förväntas gilla och inte för att man vill ”bli av med” en bok.

    Vad gäller att blogga om sina böcker så tänker jag att det är roligast för mottagaren att öppna sitt paket utan att veta vad det innehåller, därför tänker jag att man inte skriver om böckerna förrän paketet kommit fram (eller åtminstone inte publicerar inläggen..😉. Men det är inget benhårt – tycker ni att vi borde göra på annat sätt?

  4. Så synd att jag missat er pocketkedja, hoppas jag kan vara med om det blir en nästa gång🙂

  5. Det ska bli spännande att se hur ”långt” vissa böcker kommer, om det är samma som skickas vidare flera gånger. Eller om de tkommer fyllas på med nya hela tiden.

    jag hade svårt att välja vilken som skulle vidare, men jag hann bara läsa den ena och då fick det ju såklart bli den.

    Om nästa person i kedjan har fått sitt paket så är det alltså fritt fram att skriva om boken man skickat vidare?

  6. Bra och bra🙂 Då är vi på samma sida!

Kommentera

