Mansfield Park

Vet ni, jag har insett att jag har flera Austenupplevelser kvar! Har inte läst Northanger Abbey heller, har jag kommit på. På Mansfield Park har jag bara några kapitel kvar och jag förstår inte hur det ska sluta. Vill bara hem och läsa.

Ikväll är det förresten bokcirkel. Ser fram emot att prata om Svinhugg av Marianne Cedervall hemma hos Stina (om hon inte ringer och meddelar att hon är på väg till BB. Det är två bokcirkelbäbisar på gång – spännande!!).

3 responses to “Mansfield Park

  1. Åh, Austen är ju underbar! Läste nyss ”Pride & prejudice and zombies” samt ”Northanger abbey”. Har du läst Karen Joy Fowlers ”The Jane Austen book club”? Om inte så läs den när du har läst Austens böcker – den är underbar!

  2. Har inte läst den, men sett filmen. Tyckte den var mycket söt – en feelgood, verkligen!

  3. Gillar du böcker så gå gärna in på min blogg: itsmyparty.blogg.se och se om någon bok faller dig i smaken🙂

Kommentera

