IRL: Utdelning (uppdaterat inlägg)

Pocketförlaget satsar på unga läsare, en satsning de kallar IRL. Det heter att böckerna, som släpps imorgon, 24 mars, är ”utvalda för dig som älskar upplevelser, utmaningar och starka känslor – In Real Life”.

Jag tycker det är jättekul med en satsning på läsning för ungdomar – ofta med böcker skrivna av unga författaren, även om jag inte riktigt kan bestämma mig för vad jag tycker om namnet ”IRL”. Vaddå i verkliga livet, liksom? Böcker är böcker och det är ju det som är tjusningen med dem. Eller menar man i motsats till Fantasy och Sci-fi? En romangenre på ungdomsspråk? Nåja, funkar det så är det ju bra!

UTLOTTNING:

Hur som helst håller jag på att läsa en av böckerna nu: Så värt av Martin Jern. Vill du ha den när jag läst ut den? (den är i fint skick) Skriv om den här utlottningen i din blogg, och lägg en liten kommentar så är du med i utlottningen. Eftersom intresset varit sisådär kör vi först till kvarn istället. Vill du ha den? Mejla mig din adress på fullbokhylla@yahoo.se! Boken har  nu hamnat hos en ny ägare!

P.S Kika in på Pocketförlagets fanpage på Facebook!

2 responses to “IRL: Utdelning (uppdaterat inlägg)

  1. Vad du är härlig som delar med dig.
    kram:-)

  2. Pingback: Så värt « En full bokhylla är en rikedom

Kommentera

