Stick- och virkskola

Jag kan virka, men inte sticka. Eller, jag kan lägg upp maskor och sticka räta och aviga men det ser inte bra ut. Med stickskolan hoppas jag kunna bättre nästa gång jag försöker. Med virkskolan hoppas jag kunna virka mer än lustiga mössor och halvfärdiga bäbiströjor. 

De här böckerna är skrivna av olika författare men har identiskt upplägg. För såväl nybörjare som rutinerade handarbetare ska här finnas tips och trix att hämta, enligt förlaget.

Det är svårt att recensera handarbetsböcker, för det är böcker som man märker värdet av först när man verkligen behöver dem. En sak som båda böckerna i alla fall lyckas med är att få mig sugen på att dra igång ett stick- eller (och!) virkprojekt. Och de får mig att känna att jag nog skulle klara av det. Alltid en bra början!

Någon annan som har läst de här böckerna och har åsikter? Kommentera gärna!

Båda dessa böcker är helt nya och har just kommit ut på Norstedts förlag!

Kommentera

