Så värt

Av Martin Jern

Aron är 15 och har börjat nian. Han är lite allmänt less på att inte synas, särskilt när inte Nora ser honom. Men så blir han liksom lite synlig. Träffar Klara och.. ja, det rullar på.

Det jag gillar mest med den här boken är att det som händer är stort i det lilla. Många ungdomsböcker ska få med så mycket; om huvudpersonen dricker alkohol ska han eller hon få problem och hamna i trubbel med samhället eller föräldrarna, om personen har sex ska det bli graviditet och abort och.. ja, allt är liksom för mycket. I Så värt blir det inte så. Det är vardag, även om kärlek, fest och kompisar liksom räcker och blir över när man är 15.

Jag kan väl inte säga att jag känner igen mig i den här boken. Mitt liv som 15-åring var långt ifrån Arons. Däremot känner jag igen mig i känslan att livet händer alla andra. När jag som utomstående kan tycka att Aron verkar både populär och cool tycker han själv han är en nobody. Den känslan tror jag många kan ta fasta på.

Jag vill skicka boken vidare. Vill du ha den? Kolla här!

Boken är en del i Pocketförlagets ungdomssatsning IRL!

3 responses to “Så värt

  1. Pingback: Tweets that mention Så värt « En full bokhylla är en rikedom -- Topsy.com

  2. Pingback: Om Johan och Ester. Och Lisa. « En full bokhylla är en rikedom

  3. Pingback: Så blev 2010 | En full bokhylla är en rikedom

Kommentera

